Φοιτητές

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ
 ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
 ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ

-         ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ
         
  • Πύκνωση του δρομολογίου του 820 για το μετρό Αιγάλεω, ενώ είναι    αναγκαίο κάποιες ώρες στη μέρα να κυκλοφορεί μεγαλύτερο λεωφορείο απο το υπάρχον μικρό. 
  • Δημιουργία και άλλων λεωφορειακών γραμμών για την μετάβαση στο μετρό. Ειδικά απο τη περιοχή της Δραπετσώνας και απο τη Λεωφ.Γρηγόρη Λαμπράκη στο κερατσίνι.
  • Δημοτικά Λεωφορεία που πηγαίνουν κατευθείαν σε όσες σχολές γίνεται, όπως έχει γίνει σε ορισμένους δήμους.
  • Επέκταση του μετρό ως τις γειτονιές μας.

-         ΠΑΡΟΧΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΦΟΙΤΗΤΗ
  • Άμεση διεκδίκηση επιδομάτων:
-         Σε όσους αναγκάζονται να δουλεύουν παράλληλα με την σχολή
-         Στις οικογένειες που αναγκάζονται να πληρώνουν νοίκι στην επαρχία
  • Ανανεωμένη δημοτική βιβλιοθήκη με παροχές για καλύτερη μελέτη


ΚΑΛΟΥΜΕ  ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΑ ΠΑΓΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

-         Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους
-         Όχι στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια
-         Όχι στην αναγνώριση των ΚΕΣ, μέριμνα για τους φοιτητές που φοιτούν εκεί
-         Δωρεάν σίτιση και στέγαση
-         Αύξηση της χρηματοδότησης της Παιδείας, ποιοτική αναβάθμιση
-         Όχι στην ειδίκευση και την υποβάθμιση των πτυχίων
-         Ισχυρά επαγγελματικά δικαιώματα για δουλειές με καλές αμοιβές και συνθήκες εργασίας
-         Διαφάνεια στην διοίκηση της Σχολής -δημοσιοποίηση κάθε απόφασης 
-         Αυξημένη συμμετοχή των φοιτητών στις αποφάσεις – αυξημένος ρόλος στις γενικές συνελεύσεις

Οι προτάσεις μας για την εξεύρεση πόρων σε κρατικό και δημοτικό επίπεδο περιγράφονται στο αρχικό κείμενο της συνέλευσης ‘’ποιοι είμαστε και τι θέλουμε’’  στο blog μας
neolaiakedra.blogspot.com

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ-ΤΕΙ

Το Κείμενο Διαβούλευσης δηλαδή η πρόταση του νέου νόμου για τα πανεπιστήμια που κατέθεσε η υπουργός παιδείας, φαίνεται να προετοιμάζει τους εργαζομένους της δικιάς μας γενιάς, με ελάχιστες αμοιβές, μειωμένα δικαιώματα και με το άγχος της ανεργίας.
Ενώ ταυτόχρονα θίγει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας.
Αυτή η διαπίστωση προκύπτει διαβάζοντας στο κείμενο τα εξής:

-          ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Καταργείται η απευθείας χρηματοδότηση από το Κράτος των αναγκών των πανεπιστημίων και η κάλυψη των αναγκών προκύπτει με τα λεφτά που διαθέτει κάθε πανεπιστήμιο/ΤΕΙ. Δεδομένου ότι η χρηματοδότηση της παιδείας έπεσε πρώτη φορά κάτω του 3% και συνεχίζει καθοδική πορεία με πρόσχημα το χρέος,  αυτή η αλλαγή αφήνει ανοιχτό ενδεχόμενο για δίδακτρα. Είναι επίσης πιθανό το πανεπιστήμιο να αναζητήσει χορηγούς μεγάλες ιδιωτικές εταιρίες, γεγονός που δημιουργεί σχέσεις εξάρτησης αφού κανείς δεν δίνει λεφτά χωρίς ανταλλάγματα. Τέτοια ανταλλάγματα μπορεί να είναι η εκμετάλλευση της έρευνας των πανεπιστημίων, η και η αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών κατά πόσο βολεύει συγκεκριμένους επιχειρηματικούς ομίλους. Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται βλέποντας την κατάσταση στα πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπου ανάλογη ρύθμιση εφαρμόστηκε.

-          ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ/ΤΕΙ
Εισάγεται ένα καινούργιο συμβούλιο διοίκησης με πλήρη οικονομική εξουσία για το ίδρυμα, που περιέχει και εξωτερικά του πανεπιστημίου μέλη και έχει ελάχιστη δημοκρατική νομιμοποίηση από την ακαδημαϊκή κοινότητα. Ελάχιστη είναι  η αναφορά για εκπροσώπηση των φοιτητών. Η εμπειρία στο εξωτερικό έχει δείξει πως τα εξωτερικά μέλη λειτουργούν σαν manager στην σχολή, και εκπροσωπούν τα συμφέροντα της αγοράς μέσα στη εκπαίδευση.

-          ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Ο φοιτητής δεν περνάει σε τμήμα αλλά σε σχολή και μπορεί να επιλέξει μαθήματα από κάθε τμήμα. Καταργείται το πτυχίο και κάθε φοιτητής έχει ένα ατομικό φάκελο προσόντων. Δηλαδή με το σύστημα πιστωτικών μονάδων κάθε μάθημα που επιλέγει αντιστοιχεί σε κάποιες μονάδες και σκοπός είναι να μαζέψει τους απαραίτητους πόντους. Έτσι δεν αποκτά ενιαίο γνωστικό αντικείμενο που θωρακίζει τα επαγγελματικά του δικαιώματα αλλά διάσπαρτες γνώσεις που του προσφέρουν μόνο ειδίκευση αλλά και περιορισμένες εργασιακές προοπτικές.  Είναι ξεκάθαρο πως καταργείται κάθε έννοια γενικής και βαθιάς γνώσης στα επιστημονικά πεδία, και η γνώση αντιμετωπίζεται σαν εμπόρευμα στην αγορά εργασίας.

-          ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ
Προτείνονται πολλές συγχωνεύσεις ιδρυμάτων κυρίως στη λογική μείωσης του κόστους. Το πρόβλημα πολλών εγκαταλειμμένων σχολών στην επαρχία είναι υπαρκτό, ωστόσο η κατάργηση της βάσης του 10 θα δείξει σε λίγα χρόνια ποιες σχολές θα παραμείνουν με ελάχιστους φοιτητές, οπότε ίσως οι συγχωνεύσεις να πρέπει να αναβληθούν μέχρι τότε. Επίσης καμία συγχώνευση δεν πρέπει να οδηγεί σε μείωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων αλλά και μείωση παροχών.

Ωστόσο  πρέπει να παραδεχτούμε πως το κείμενο αναφέρεται σε ένα υπαρκτό πρόβλημα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αυτό της αδιαφάνειας  της διοίκησης των πανεπιστημίων/ΤΕΙ που ούτε και το υπάρχον σύστημα απαντά αποτελεσματικά.

το κείμενο διαβούλευσης μπορείτε να το δείτε εδώ:
http://www.chemeng.ntua.gr/content/news/newsdoc_299_23_11_2010.pdf